First steps with my mobile plan

Taxonomy Description
Useful tips to start off on the right foot.

FAQs

FAQ

I participated in the mobile beta launch. What's next?

How do I know if I am getting the benefits associated with being a beta tester?, 1, Check the price of your plan in your Fizz account; that price will tell you whether or not you are enjoying preferential beta prices (between $1.
How long will my beta period last?, 2, Your plan will remain at its beta price throughout your beta period, which is now at five (5) months, as opposed to the initial three (3) we had promi
What will happen at the end of my beta period?, 3, Once those five (5) months are over, your plan will automatically migrate to the introductory prices that are currently offered. The date at which the
FAQ

How do I make sure my mobile service is working properly?

IMPORTANT: If you transferred your number, wait until you receive the confirmation text before proceeding to make sure results are conclusive. For
Make and receive a call, 1, Doesn't work?  
Send and receive a text message (SMS), 2, Doesn't work?
If your plan contains data, turn off your Wi-Fi option and then:
Surf the Web, 3, Doesn't work?  
Send and receive an image/picture by text (MMS), 4, Doesn't work?
  • Community hub

    Conversation
    Phone number transfer from Petro-Canada Mobility incomplete

    Je suis avec Petro-Canada Mobility et j'ai des problèmes pour transférer mon numéro. J'ai accès seulement à mes données en ce moment. De plus, j'avais reçu un courriel d'échec concernant le transfert disant que mon "nip" est pas bon, alors qu'il avait seulement demandé soir le numéro de compte ou le code IMEI. La première fois j'ai utilisé le code IMEI et j'ai reçu ce courriel d'échec. Toutefois, après j'ai voulu l'essayer avec le numéro de compte. Malheureusement, je n'ai pas de numéro de compte. Toutefois, dans le site de Petro-Canada Mobility, il est indiqué qu'il faut donner son mot de passe du compte. Donc, j'ai essayer une deuxième fois avec mon mot de passe comme numéro de compte et j'ai aucune nouvelle. Je ne peux pas appeler ni texter (desfois je peux envoyer des textos mais pas en recevoir).

    0
    Conversation
    Modification de forfait pré-avril?

    Si j'effectue une modification à mon forfait avant le 1er avril, mais que cette modification ne s'applique qu'après le 1er avril, est-ce que je perdrai les avantages des launch prices? Merci

    0
    Conversation
    telephone 438 pas dans le forfait

    Appel impossible a un numéro 438. Message précisant que cet appel n'est pas dans le forfait, alors que j'ai un forfait illimité pour le Québec

    0